Öğrenenlerin özdüzenleyici öğrenme sürecinde elde ettikleri kazanımların, güdülenme ve başarı düzeylerinin artmasında önemli rol oynadığını gösteren araştırmaların artmasıyla birlikte özdüzenleme süreçlerin nasıl öğretilebileceğinin araştırıldığı çalışmalarda hız kazanmıştır.Bu bağlamda, bu projede, sınıf öğretmenlerinin özdüzenleyici öğrenmeyi destekleyen davranışlarının geliştirilmesi amacıyla hazırlanacak olan eğitim programının etkililiği araştırılacaktır. Projede; Öğretmenlere özdüzenleyici öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme ortamlarında uygulama becerilerinin kazandırılmasına yönelik bir eğitim programının hazırlanması, çevrimiçi bir ortam kullanılarak öğrencilerin özdüzenleyici öğrenmelerini destekleyen etkinliklerin ve çalışmaların paylaşılması ve öğretmenlerin, özdüzenleyici öğrenme sürecini destekleyici etkinliklere ilişkin görüşleri ile, ders planlarını hazırlama ve uygulama süreçlerinde karşılaştıkları zorluklara ilişkin görüşlerinin alınması hedeflenmektedir.
When the literature is examined, it is seen that the researches showing that the gains obtained by the learners during the self-regulated learning process play an important role in increasing motivation and achievement levels. On the basis of these studies, it is observed that there are increasing studies on how to teach self-regulating learning skills. In this project the effectiveness of the training program will be investigated in order to encourage the behaviors of classroom teachers supporting self-regulated learning.
In this manner; a) Preparation of a training program for teachers to acquire self-regulated learning strategies, methods and techniques, application skills in learning environments, b)sharing of activities and studies that support students' self-regulated learning by using an online environment, c) teachers' views on activities that support the self-regulated learning process, and their views on the difficulties they face in preparing and implementing lesson plans will be aimed.