The overall goal of this project is to support the teaching of mathematics for elementary school teachers (K-4) working with refugee and immigrant students with an emphasis on school-family-community partnership and eventually to develop a pedagogical model for mathematics education with its curriculum materials. This model was developed in collaboration with 60 teachers from five different cities highly populated by refugees (Gaziantep, Hatay, Urfa, Ankara, İstanbul). To achieve this goal the project has three objectives: (1) To support teachers in integrating peer learning, play and drama into mathematics education in their classrooms (2) To support teachers in developing an understanding of the academic language of mathematics and its role in mathematics learning; and in drawing on the academic language of mathematics effectively when teaching Turkish Language Learners (TLL’s) (3) To support teachers in conceptualizing mathematics education as a cultural practice and in making curricular connections with immigrant students’ funds-of-knowledge and community resources in collaboration with their colleagues. This 2-year exploratory project was conducted during the 2018 and 2019 academic years. The project brings together four implementation components each of which require the consideration of the needs of teachers working with refugee and immigrant students: (1) Teacher Knowledge Sharing Rounds (2) Model Teaching and Classroom Observations (3) Multivocal Video-Cued Interviews (4) Family Math Workshops. During and after these implementations, we developed the following five project products (1) Sample lesson plans with multimodal mathematics curriculum materials (2) Videos of model mathematics teaching and family math workshops (3) A mathematics dictionary with multiple representations (4) Refugee and immigrant family engagement and family math workshop booklet for teachers (5) An interactive public webpage for teachers containing all these four resources. The project draws on a quasi-experimental mixed-method research design (Tashakkori and Teddlie, 2003) with a teacher action research component (MacIntyre, 2000). The discourses produced by all the actors during Teacher Knowledge Sharing Rounds, Multivocal Video-Cued Interviews and Family Math Workshops form the data corpus and were analyzed (Charmaz, 2006; Maxwell & Miller, 2008). Video-cued multivocal interviews also set a context to analyze classroom videos with teachers while eliciting their own pedagogical beliefs and practices. Moreover, to observe the effects of the project on teacher professional learning in relation to students’ achievement, students’ mathematics achievement (e.g. TEMA-3) and their Turkish language skills were monitored throughout the project.
Bu projenin ana amacı sınıfında mülteci göçmen öğrenciler olan okul öncesi, 1, 2, 3, 4. sınıf öğretmenlerine göçmen çocukların matematik eğitimi konusunda, okul-aile-toplum işbirliği çerçevesinde mesleki nitelikler kazandırarak destek olmak ve Türkiye’de göçmenler ile çalışan eğitimciler tarafından kullanılabilecek ve farklı disiplinlere adapte edilebilecek bir eğitim modelini müfredat materyalleri ile birlikte geliştirmektir. Bu eğitim modeli, göçmen nüfusu yoğun beş farklı şehirde (Gaziantep, Hatay, Şanlıurfa, Ankara ve İstanbul) 60 kişilik bir öğretmen grubu ile işbirliği içerisinde uygulamalı olarak geliştirilmektedir. Projenin üç alt hedefi bulunmaktadır: (1) Öğretmenlerin mülteci ve göçmen öğrencilerin bulunduğu sınıflarda, tüm öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde, oyun, drama ve akran öğrenmesi temelli öğretim yöntemleri eşliğinde verimli matematik eğitimi ortamları yaratabilmesi (2) Öğretmenlerin matematiğin akademik dili ve bu dilin matematik öğrenme ile ilişkisi hakkında farkındalık kazanarak; Türkçe dil yetkinliği çeşitli seviyelerde olan mülteci ve göçmen çocukların matematik eğitiminde bu dili etkin bir şekilde kullanabilmesi (3) Öğretmenlerin matematik eğitimini kültürel bir pratik olarak benimseyip mülteci ve göçmen öğrencilerin sosyokültürel kaynaklarını matematik müfredatı ile ilişkilendirerek, okul -göçmen aile ve çocuk - toplum ilişkisinde, meslektaşları ile işbirliği içerisinde etkin rol alabilmesidir. 2017-2018 ve 2018-2019 eğitim-öğretim yılları arasında gerçekleşen proje, yukarıda belirtilen üç amaç doğrultusunda her biri öğretmen niteliğini geliştirmeye olanak sağlayacak dört temel uygulama üzerine kurulmuştur: (1) Öğretmen Bilgi Paylaşım Oturumları (2) Model Öğretim ve Sınıf Gözlemi (3) Çok Sesli Video Destekli Etnografya (4) Aile Matematik Atölyeleri. Bu temel uygulamalar süresince ve proje sonunda beş temel ürün elde edilmiştir (1) Göçmen çocukların bulunduğu sınıflarda uygulanabilecek, çoklu duyuya hitap eden somut materyaller ile desteklenmiş örnek matematik ders planları (2) Model sınıf içi matematik eğitimi ve örnek aile matematik atölyesi videoları (3) Çoklu temsille hazırlanmış Matematik Terimleri Sözlüğü (4) Öğretmenler için Göçmen Aile Katılımı Kılavuzu (5) Bu çıktıların paylaşılacağı ve tüm öğretmenlerin kullanımına açık Web 2.0 tabanlı etkileşimli bir web sitesi. Öğretmen eylem araştırması içeren (Macintyre, 2000) yarı deneysel desenli bu projenin etkisini sistematik olarak belirlemek amacıyla karma araştırma yöntemlerinden (Tashakkori ve Teddlie, 2003) faydalanılmıştır. Öğretmen etkisini belirlemek için oturumlar ve atölye çalışmaları süresince katılımcı tüm aktörler (öğretmen, aile, çocuk) tarafından yaratılan söylemlerin analizleri (Charmaz, 2006; Maxwell ve Miller, 2008) yapılmış. Sınıf içi videolarının analizleri öğretmenler ile birlikte çok sesli video-destekli etnografik görüşmeler (Tobin, Hsueh ve Karasawa, 2009) eşliğinde yapılmıştır. Öğretmen niteliğini öğrenci başarısı üzerindeki etkisine ilişkili olarak da gözlemlemek amacıyla süreç içerisinde mülteci ve göçmen öğrencilerin kendi içlerinde ve sınıf bazında matematik başarıları ve temel dil becerileri kıyaslamalı olarak incelenmektedir.